tirsdag den 21. april 2009

Åh Giiiil

Jag är känd för att följa de flesta serier, serier av den lättsmälta sorten, inte något skit som Red dwarf (no offense, red dwarfare) lr nåt annat suspekt. Jag menar serier som Grey´s , Gossip m.fl. Och sen "följer" jag även en del kriminalserier, kanske inte följer slaviskt men kan kolla på det om det går på tv, serier som Cold case, Criminal minds och CSI.
Den sistnämnda följde jag ganska slaviskt ett tag måste jag medge, ja jag till och med fann mig själv ladda hem den från limewire (detta var som sagt ett tag sedan). I alla fall, jag låg i soffan i söndags och såg att ett CSI avsnitt skulle sändas, jag antog att det säkerligen var ett avsnitt jag hade sett MEN det var det inte! Det var tydligen det sista avsnittet som karaktären, MR CSI himself Gil Grissom, var med i. Visst jag hade hört något rykte om att han skulle sluta men trodde att det bara var ett ihåligt rykte.
Det finns två avsnitt av CSI som har lockat fram tårar, det ena när Nick var nedgrävd i en kista och nästan uppäten av gigantiska myror, även känt som avsnittet regiserat av Quentin Tarantino. Och så detta avsnitt när Gil går av. Det hela slutat fint och jag grät en skvätt.

Men vem skulle nu ersätta Gil?! För det första går det INTE att ersätta honom men jag måste medge att valet var ganska bra. Istället träder Laurence Fishburne in, MR Morpehus. Ett helt okej val. Men ingen, ingen kan ersätta Gil.

Idag har jag gjort dagens goda handling, tack vara E. Jag har signat upp mig för att bli blodgivare. Yes, så den 9:e juni blir det första donationen gjord.
Imorn ska jag dazzla min pojkvän tror jag. Jag prova mig på att göra oxsvansgryta, om de fortfarande har oxsvans på Ekholmen. Hoping!

Tjingeling!

1 kommentar:

  1. INGEN kan ersätta Gil. Jag gillar inte alls Fishburne eller vad han nu heter. Inte som ersättare till Gil iaf. Han är aptråkig ju! Men du, viktigare grejer: HG på torsdag?

    SvarSlet