tirsdag den 7. april 2009

Helgen ja´

I helgen, eller säger man förra helgen, var jag på NH för en kväll i 90-talets tecken! Det var skitkul! Måste ha en sådan i Grythyttan tycker jag!! (Okej, vi är förvisso en få skara som FAKTISKT kommer ihåg 90-talets charm men det kan ändå vara kul.)

Åter till NH...
Kvällen började med en superb (ironisk) middag på NH. Jag hade mentalt förberett mig, som alltid ska göra på NH, att det skulle inte smaka bra och att de inte skulle temperera köttet rätt. Detta hade jag rätt i! Men servisen, fy fan vad usla dom är! Jag satt i lungnan ro och åt min torra kyckling som var förrätten då man ser tre stressade servitörer komma med tre stycken vamrrätter, jag trodde verkligen inte att de var till mig och de två som dinerade med mig men jorå det var det! Jag blev så överraskad att jag sa med en ganska hög stämma tror jag: Skämtar ni med mig, jag är klar än. Ni får fan gå ut med dom igen! De svarar: Det är köket som pushar på. Och så vänder dom till köket igen.
Vadå köket pushar på, vi var kanske högst 15 pers i lokalen som åt. Visst det är ett studentställe och man ska inte förvänta sig så mycket men kom igen! Man kan väl tänka till lite. Någon servicekurs 101 har de väl ändå fått när de började extraknäcka där. Eller?!
Kvällen fortsatte i samma usla service.

Det enda som var trevligt var sällskapet och sedan musiken, ja till och med trubaduren var lite småtrevlig att lyssna på.

Helgen har även inneburit två vårjacksköp! En skinnjacka och en svart kappa.

N.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar