torsdag den 9. juli 2009

Fan inte nu igen!

En kompis till mig har startat en blogg och hon frågade mig vad jag skriver om i min blogg. Humm, ja... har juh inte skrivit på typ en månad eller något sådant. Svaret jag skriv ned till en via fb-chatten var: jag skriver om livet, mina tankar, min vardag. Nu i efterhand- fan lät inte det lite vääääl pretto??? Äsch who cares?!

Det har regnat idag, hela dagen. Men jag har haft en helt okej dag i alla fall. Sov till halv elva och blev väckt av P med ett "God morgon Nimdji". Vi började därefter prata om mat, som alltid. Vad skulle vi äta till middag. ja, vi hade ju ett stycke högrev i frysen (som har var dag haha!) Vi slog våra huvuden ihop och bestämde oss för en riktig chili. Så nu står den på spisen och puttrar tillsammans med kryddor som kanel, spiskummin, chipotlepaste, chili och öl. Puttrat har den gjort sedan fyra nu så mör bör den vara.

På bordet mitt emot spisen, står två fin fina nybakade bröd med valmofrön på, så de ser ut som två stora "Bergisar".

Igår var även den en trevlig dag. Jag och P tog en dagstripp till vår huvudstad. Vi gick om kring mest, satte oss ned vid kajen och tog en öl i solen. Sist åt vi middag på en urmysig restaurang, Andalucia ( http://www.andalucia.se/). Så himla god mat, bra service, atmosfär- U name it. Vi beställde in en rätt för två som bestod av ett stort fat med skaldjur (hummer, havskräftor, tigerräkor m.m) indränka i en underbar saffranbuljong. Till det serverades hemslagen aioli och mojo rojo samt vitlöksbröd. P beställde in ett till fat med vitlöksbröd, priset på detta... inget! Det kallar jag värskap. Så med andra ord, ett värt ett besök om man känner att plånboken är tung eller om man vill unna sig något.

Nä, nu ska jag göra guacamole, mitt recept, avocado, vitlök, citron, creme fraiche, salt, peppar. Eventuellt finhackad guleller röd lök.

Kram.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar