torsdag den 30. juli 2009

Ledig!

Idag är jag ledig! Helt underbart skönt! Ledig från kollegor som knappt drar på smilbanden, ledig från dumma frågor från kunder, ledig från fraser som " det är chip på det där kortet va´?" eller en klassiker som " och så kör vi chipet!". Fast trots att man är ledig så kan man inte slappna av eftersom man ska jobba imorn, en helvetes lång dag, 0900- 20.20.

Vad ska man hitta på idag, vad för "måsten" måste göras? Något som jag hade tänkt mig är att börja på mitt PM om värdskap angående detta sommarjobb. Föra över nya låtar till min ipod (som nu funkar igen!) och gör matlådor till imorn och övermorn. Japp, så är det tänkt. Och om jag varit superduper duktig ska detta belönas med flädersaft, popcorn och en magisk film ikväll/ under dagen!

Vad mer har hänt? Jo i förrgår träffade jag några tjejer från förr. C, A och mamma L träffades hos den sisnämnda för att grilla och tjattra. God mat, god efterrätt och mycket tjatter blev det.

Jag har alltid sagt att Linköpingstiden var något av den bästa tiden i mitt liv, jo stundtals var det väl det men den kan absolut inte jämföras med tiden som spenderades under gymnasiet med vårat gäng (ni vet vilka ni är!) Så kul som vi hade då, man var helt tvungen att vara där. Så om jag fick välja att uppleva en tid igen skulle det vara just dessa dagar, under någon historielektion kanske =)

I alla fall, himlans kul var det och jag hoppas vi ses snart igen och då några fler av gänget är där!

Kram!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar