tirsdag den 14. juli 2009

Planer gick i stöpet!

Hade sen en annons i tidningen- tjocka revbensspjäll 39.90 kr/kg. Asbra tänkte jag, då kan jag göra en glace på ingefära, citron, sirap och vitlök och låta de långsamt långsamt gå klara i ungnen. Men tji fick jag. De var slut, återkommer imorn. Jaha då blir det alltså en minimini morgonpromenad till affären. Men det kommer vara värt det i slutändan. Ska avnjuta mina kommande revbensspjäll med majskolv och eventuellt coleslaw och självklart en kall en. Längtar redan.

Annars har dagen varit helt lagon fartfylld för en tisdag. Åkte med en go vän till Mantorp för ett besök på Frasses. Deras hamburgare är inte så märkvärdiga, kan liknas vid Sibyllas men deras pommeskrydda is toooo die for! Jag frågade dem ifall de beställde från Santa Maria men icke, det var deras egna märke. Too bad- for me.

Efter intaget av kalorier hann vi med ett besökpå Citygross. I varukorgen hamnade kvinnosaker, en stor ostkaka (25 kr!), majskolvar och fryst höna som ska kokas någon dag då jag har tid. För det tar lång lång tid att koka höns men ack så gott det blir, en aningens segt men gott. Detta ska serveras med den obligatoriska currysåsen och ris. Ahhh dagisminnen.

Nu åter till kvällen som innehåller The Big bang theory, so U think U can dance och annan skräptv. Mat ikväll- överbliven chilli och en majskolv och kanske en öl. Snacks: Popcorn.

Ha en skön kväll!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar