tirsdag den 4. august 2009

Cinderella och grillat!

Hej! Är nu återhemkommen från min lilla 24 h- kryssning med Viking Lines Cinderella. Japp- The Boat! Och jag måste erkänna att det var riktigt skoj. Maten var iofs vidrig (buffen och frullen), pengar spelades bort och slösades bort, taxfree handlades men som sagt kul var det och jag säger nog inte näj till en tur med cinderella igen!

Den här trippen som jag och P åkte var det inspelningsdag för Färjan och teamet sprang efte och intevjuade folk. Kul såg det ut men lugn jag gjorde inte bort mig och syns nog inte i kameran. Höll mig på långt avstånd. Så till den vidriga maten och då främst buffen. Visst mina förväntingar var inte jättehöga men bara för att man kör med halvfabrikat kan man juh faktiskt använda sig av kryddor för att hotta till maten. Det enda plusset var väl det kalla maten, alltså förrätten och sen dryckesbuffén med äckligt rödvin (som blev godare efter tredje glaset).

Drack en jättegod drink som inköptes på någon av de alla barena, sur var den så det svettningar i pannan men aj aj aj, så goood!

Och vilket väder, mycket av vår söndag innan hemkomsten till Stockholm spenderades på Sundeck, P brände sig och min bränna är i så snygg den heller men röd är den inte!
---

Idag (tisdag) är jag väldig sugen på grillat och färskpotatis, tzatziki och grönsallad med feta, avocado och rödlök. Kanske en majskolv på sidan om. På tining ligger kycklingdelar så grillat får de bli!

Dagen ska även spenderas i skogen, svamptur!

N.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar