tirsdag den 11. august 2009

Blää

Jag är nu ledig i två dagar. Skönt i och för sig. Men vad ska man göra???? För det första regnar det ute, disken står tätt på diskbänken och man har ett PM att göra. Man kan juh tänka sig att jag gott och väl kan hålla mig sysslosatt. För dessa två dagar ( jag tacka tom nej till att jobba onsdag) var ämnade för att rejält börja med PM:et. Jag har faktiskt börjat lite smått. Men usch och blää vad tråkigt det är!!! Det enda jag tänker på är, vad ska jag belöna mig själv med när jag har skrivit lite mer en tre sidor. Film kanske? God mat kanske?? Ett glas vin kanske?


På tal om mat. Var på Coop häromdagen. Kom över närmare 900 g ryggbiff. Priset kanske ni undrar- 70 kr. Inte dåligt för en söndag! Varför detta superpris på prima ryggbiff? Jo den skulle gå ut dagen efter. Men vad gör det, bara skriva upp stek och frys in resten. Så kan man äta ryggbiff på söndag. Inte fy skam för en fattig kyrkråtta som jag är just nu!

Imorn bär det av till mamma L igen. Ny mat, nytt sällskap. Denna gång är det I och T som är där. Den ena har förlovat sig och den andra köpt hus. Är det jag som ligget på latsidan när folk i min ålder går och förlovar sig, köper hus och får barn. Nä skulle inte tro det. Man ska väl göra det som känns bäst för en själv. Och jag är inte där. Än.

Annars så.... jobbar sedan tors, fre och lör. Sedan jobbas det en vecka till. Sedan ledig! Och på lördagen den 29:e smäller det! Tjiho, bättre än julafton för mig. Fast söndagen efter ses INTE fram emot.

Tjing, PM MÅSTE skrivas! NU!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar