søndag den 23. august 2009

PM!!!!

Näj! Jag har inte börjat än och min deadline är onsdag. Imorn är det tänkt att jag ska börja skriva ned punkter som ska vara med i mitt resultat. Måste måste måste göra detta. Och om allt går vägen ska jag unna mig shopping på torsdag eller fredag.

Imorn blir motivationen efter att ha suttit inne med PM hela dagen en trip till smultronstället för att träffa syrran med familj. Innan detta ska jag även kolla in på systemet för att lämna av lite grejer och hämta ett papper på mina arbetade timmar i augusti, se så så de inte glömt lägga till lite extratider och så...

Lön på tisdag då. Inte så mycket som jag hade hoppats men fyra tusen kan nog läggas undan tror jag. Man får helt klart vara nöjd med att jag får något denna och nästa måndad. Sen blir det att leva som en fattig kyrkråtta i ett år, då CSN bestämt att inte ge mig mer pengar!!

Nu vankas middag men pojkvän, som är världens bästa. Ryggbiff och pasta skall avnjutas till en flarra rött. Till efterrätt, kex , ostar från norins samt portvin. Ahhh härliga söndag.

Köpte idag en stek för 59 kr/kg. Denna ska nog bli porterstek eller slottstek. Även fisk inhandlades för nedsänkt pris. Två rödingsfileér för 40 kr. Stod och valde mellan dessa eller en hel gös. Men orken att fjälla, filéa satte stopp för gösen, som iofs att varit nice den med. Rödingen skall iaf avnjutas stekt, kokt potatis och kall sås med saltgurka, typ remouladesås kan man väl säga. Simpelt är godast. Oftast.

tjing!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar