søndag den 9. august 2009

Söndag...

Åh så underbart skönt med söndag! Har jobbat och och stått i hela veckan känns det som. Tror jag var ledig en dag, så med andra ord jobbar jag nuförtiden sex dagar i veckan.

Igår efter jobbet följde jag med en kollega från jobbet hem. Vi drack lite vin och tog en shot av Baja päron (riktig god fatiskt, smakade piggelin...). Efter hemmet så tog vi oss till La uva och åt tapas riktigt gott denna gång med och mätta och glada gick vi därifrån! Vi tog oss neråt till gamla Woodstock café, som nu är en bar/pub Black Lion. En pub med mycket bra ölutbud. Där tog jag två öl, en riktigt god Timmermans och en Barley Wine från Nils O. Mumma för gommen!

Tog tiotåget hem och hem till en tysk ölfest. P hade sina vänner här och stämmningen var på topp. Jag hann och öppna en färdigblandad grogg, inköpt på båten, sen blev jag otroligt trött så jag gick nog och la mig vid tolv, gästerna gick vid ett.

Idag ska jag fixa matlåda tills imorn och även mat måste väl ätas idag antar jag. Annars så spenderas dagen med Pride and Predjudice från 1995- den enda riktiga och värd att se! Ahh Mr Darcy....
Tråkigt nu så har jag bara två avsnitt kvar, tre har jag averkat idag redan =)

N.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar