fredag den 28. august 2009

Imorn imorn imorn

Imorn är dagen som jag längtar till varje år, mer än julafton, nyår och alla andra högtider- är lite anti högtider tror jag. Men imorn är som julafton är för andra. En hel dags (förhoppningsvis) festande, träffa de som man inte brukar träffa så ofta, ibland bara just denna dag. En massa exfesterister träffas i Vallaskogen och går en liten uppfriskande runda.

Tjiho, på med en lånad kavaj, packa ryggsäcken med vatten, toapapper, för imorn får man ha en hederlig fjortisfylla och det är befogat för en gångs skull.Men i år ska jag nog ta det lite lugnt, förra året slutade vid Vallas bangolf och jag befann mig i en oerhört pinsam situation. Inget sådant! Detta år ska jag även ta mig till discot, åtminstone skaka lite på rumpan och sedan gå hem. Kanske till och med pröva de hamburgare och cider som ingår i biljettpriset. Aldrig kommit så lång något år heller.

---

Igår var en trevlig dag. Skicka in mitt PM, inte helt nöjd men jajja. Begav mig ned på stan, träffade trevligt folk och sedan middag med dessa trevliga tjejer. Middagen var helt lagom mättande, en ceasarsallad och lite ost och kex efter det. Men det blev lite för mycket dricka för idag känner jag mig sådär pigg. Får väl se det som en uppvärmning till imorn eller ska man säga övermorn, ser inte fram tills på Söndag. Valla Pizza ska förvänta sig en Funghi med Vitlökssås på sidan runt två snåret!

Tack och Hej....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar