mandag den 16. marts 2009

En jävlig dag på praktiken

Jag vet inte vad det är, är det för att det är ännu en ondskefull måndag som dagen har kännts allmänt pissig?! Började vid nio, helt okej. Claus hämtade upp mig, trodde att detta skulle bli en bra dag men icke!
Jag fick starta i disken eftersom den orginaldiskaren är ledig i två veckor, wtf!! Så jag hade ett helt diskberg att ta tag i. Visst alla får stå i disken någon gång under sin praktik och visst det är inte så farligt men idag kändes det hemskt. Dels för att stället bara har en diskmaskin och man kan inte mata på oren disk på backar och sedan slänga in fort. Näj man måste ta ur det rena och ladda in ny disk.
Detta diskberg var från i lördags då svenssexan var (läs förra inlägget) och trots att det hade arbetats på söndagen så var det ingen som hade tänkt att kanske åtminstone förskölja den jävla disken. Så där stod jag från 0900 till cirka 1400, härligt!!!! Och de kom bara med ny disk hela tiden, de kunde inte tänka sig ta med ren disk ut i köket och ställa där den skulle, näjdå- jävla as!!!

När jag äntligen att gjort klart all disk fick jag skära polkabetor i kuber, på med olja, salt och peppar och in i ugnen och sedan tillbaks till mit favoritstället Disken!
Jag hann skicka ett desperat mess till boyfriend som löd "jag vill hem!!!!!" Och det vill jag verkligen. Aldrig har jag saknat Sverige så mycket som nu, att vara i ett land där man förstår vad folk säger och folk pratar med en. För inte på hela dagen sa folket ett ord till mig, snacka om att känna sig utfryst.

Och det är så jävla dyrt här med, kommer leva på min inköpta pasta, pesto och ketchup, länge länge. Kanske unnar mig ett paket bacon och fil ibland men annars inget. på mitt konto står just nu 104 kr- härligt!!!

Igår höll jag även på att svimma. Jag hade sett klart Twilight, japp den var bra och han var snygg! Glad i hågen ilade jag upp för den branta skraltiga trappen och skulle borsta tänderna och fylla på vatten nattflaskan. Men väl på toan började jag få hjärtklappningar, obalans i benen och det svartna för ögonen. I panik fyllde jag på vatten, för jag misstänkte att detta tillstånd kom av vätskebrist, la mig på golvet med svettningar överallt. Det enda jag tänkte på var vad är det för telefonnr till sjukhuset eller ska jag skrika på min hus"kamrater" eller kommer jag dö här och bli uppäten av labradoren i äkta Bridet Jones anda?!

Det gick sakteligen över men det var otäckt, det var det.

Nu sitter jag här och försöker klura ut åt vilket håll jag ska ta den danska bussen imorn till jobbet vilket jag kan säga inte är det lättaste! Och vad för buskort kan man köpa på bussen och vad kostar det?! Och kommer busschaufören fatta min suveräna engelska? Fan vilket stressmoment, det kommer sluta med att jag kommer någonstans i Svendborg men inte dit jag ska gissar jag på. Bajs, kuk, fitta med detta röv(d)vita land!

Men en sak har jag gjort idag, jag har anmält mig till höstens kurser, det blir förhoppningsvis barteknik och måltiden i samhället (någonting sådant hette den). Det blir banne mig inte evengemangskursen, huj näj.

Så nu är det kanske dags för mat (spagge, bacon, creme fraice och pesto samt ett asgott, pga att det är flottigt säkert, bröd som jag fick med mig hem från i lördags.

Denna vecka på praktikfronten verkar inte asjobbig med tiderna, förutom imorn men då ska jag åtminstone till Odense på ett cateringuppdrag, skönt att komma bort från det svinkalla köket och se lite "normala" människor. 12- cirka 2100 imorn, men annars är jagg faktiskt ledig hela lördag och söndag, najs men då blir det nog att börja med PM:et för man ska ju inte få för sig att man är ledig från skolarbete! Icke!

Tjipp och hej!

1 kommentar:

  1. Hörrdedu Nimmi, det verkar som om det är hårt i Danmark. Jag kan säga att jag saknar er sjukt mycket här hemma i sverige. Skulle inte tacka ner till att åka hem till hyttan o alla andra oxå skulle vara där

    SvarSlet