tirsdag den 17. marts 2009

Vår vår vår!

Tjolahopp! Det var ett typiskt Linköpings vårväder här i lilla Svendborg, alltså soligt men motvind men hey har man bott i Linkan så är man van med motvinden! Man till och med omfamnar den ibland, naje kanske inte ifall man befinner sig i Rydsskogen och bara vill hem.

Dagen har varit okej men inte grrreat,det verkar det aldrig vara här för jag saknar Schweden och folket.

Jag fick börja denna dag med ett buss äventyr. Det första jag skulle göra var att köpa ett busskort, jag gjorde bort mig och köpte ett tioturs kort för typ 200 kr men jag tror visserligen att jag blåste tanten på 50 danska kr men jajja, skolan betalar för mina resor men just nu är det ju ändå jag som ligger ute med pengar. Det roliga var en herre som när han hörde att jag snacke svensk, så började han referera till Gunvald och att den svenskan som jag pratade var den finaste.

Jag anlände till jobbet typ fem minuter innan jag skulle börja och det var helt okej eftersom detta var första gången med buss. Jag fick starta i disken, surprise! Hur mycket tror de att man lär sig genom att diska upp, deras disk! Nada amigos!!
Efter en timma fick jag komma ut från disken och göra, hör och häpna, krutonger! Efter detta krutonggörande fick jag rensa ogräs typ, okej inte ogräs men det var något vattenkrasliknande växt, smakade som en blandning mellan senap och pepparrot.
När jag väl hade gjort detta så fick jag sätta igång att rengöra deras hyllor. Plocka ned alla saker, skrubba med stålull och varm trasa och sedan ställa tillbaka, det var under denna tid jag frågade mig själv-är det värt att vara kvar på denna plats på jorden som bara kan liknas som praktikslavarbete.

Men jo för ikväll fick jag även följa med ut på ännu ett cateringuppdrag och det är detta som är roligt med denna praktikplats att man får komma nära kunderna med, inte bara stå i kök. Kul var det i alla fall.

Just nu när innan läggdags slötittar/lyssnar jag på Antikrundan, denna gång är de i Sörping, Söderköping från er som inte kommer från trakten. Ahhh den skööööööna östgöta dialekt, den är ljuvlig vid denna tidpunkt.

Nu ska jag nanna och sedan upp igen och på menyn imorn står nog disken, filéa lax och städa klart hyllorna och svära lite inombords.

kram.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar