mandag den 23. marts 2009

Tiden tillbringas i Berga

Så ännu en dag i stadsdelen Berga. I Berga finns det inte så mycket men man kan roa sig i alla fall och för detta roande krävs såklart dator med bredband- detta har jag. Igår och i förrgår tillbringades en stor del av dagen med serietittande. Som vanligt gick jag in på epguides.com för att kanske scoopa ut en ny serie innan mina orginalserier började igen efter säsongsavbrott i USA. Men till min stora förtjusning insåg jag snabbt att One tree hill, Gossip och Grey´s börjat medan jag var nere i grötlandet, tjiho. Snabbt in på ett nedladdningsprogram och börja ladda ned alla tre.

Det var väl inte mycket som hände förutom att jag måste erkänna att jag grät en skvätt till Grey´s ( senast jag grät till den var väl när Danny dog eller kom tillbaks och drog igen) och att jag faktiskt blev lite upprymd av att Chuck Bass äntligen verkar insett att hans eviga kärlek faktiskt är Blair men något säger mig att det kommer inte ske några framsteg i denna djävulska romans.

Efter dessa tre serier så gick jag in på MTV för att kolla om kanske den helt onödiga serien The Hills hade börjat med kanske säsong 5, det hade den inte. Men en ny likadan serie vid namn The City, starring helylle tjejen Whitney, hade börjat. Och jag hade nu en hel säsong att vila mina ögon på- dagen var fulländad, typ.

Efter middagen igår, som bestod av kött, sås, potatis och kokta frysta grönsaker, hade intagits var det dags att välja film. Detta tog mig och P en hel timma och jag hann till och med somna i soffan. Valet föl på yuppiefilmen Wall street med den elaksinnande Mr Gordon Gecko. Detta kan man nog utan att överdriva är den enda film värd att kolla på med Michael Douglas och som han gör en bra rollprestation i- han fick ju faktiskt en oscar för den. Ryktet säger även att en ny Wall Street film är på G- I hope not. Kommer bli ett ytterligare Göta kanal fiasko.

Idag vaknade jag som vanligt astidigt och som vanligt blir jag snabbt uttråkad. Jag tog upp min rosa fina Ipod och lyssnade klart på Filip och Fredrik. Nästa ljudbok blir nog Stieg Larssons "Män som hatar kvinnor".
Sedan intogs frukost vid halv tolv och sedan bar det ut till ICA Maxi, vi hade på morgonen kollat igenom alla stormarknades varuerbjudande och på Maxi hade de billig kyckling, så idag blir middagen krämig kycklingpasta.

Efter Maxi blev det Systemet och därefter Berget för fika. Jag har insett att jag kan vara lätt allergisk mot antingen nötter eller saker kanske innehållande bikarbonat. Jag blir lite fizzy på tungan och insidan av kinden av pecanpajen, denna fizzy/fuzzyhet uppstår även när jag äter färsk ananas och kiwi men då är det juh deras enzymer som spökar.


Nu väntar jag och P på tvätten och medan jag skriver detta inlägg om ingenting så kollar han på Fringe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar