mandag den 23. marts 2009

Min lista på tidernas bästa serier och serier jag önskar hade följt från start

1. Friends
Jag kan alla repliker utantill och om det någon gång skulle vara ett Friendsquizz på NH så skulle jag rocka. Fett.

2. Sex and the City
Bara så uppfriskande och bara kläderna, skorna, bagsen, gör serien värd att kolla på. Visst man har inte råd med något av dem men vad gör det?!

3. Bevvan 90210
Den första serien som jag verkligen följde i mina tidiga tonårsdagar. Men låt oss vara ärliga, orsaken varför man tittade på den var på grund av den problematiska, sjukt snygga med ett tufft ärr vid ögonbrynet, Dylan Mckay. Låt oss även inse sak nr 2. Serien blev ju avsevärt mycket, MYCKET sämre när Brenda försvann.

Serier som jag insett på senare år att jag borde ha följt men som jag har planer på att maratonkolla på en dag inom en snarframtid.

1. Seinfeld
En serie om egentligen ingenting men ändå en serie om så mycket. Bara att de har ett helt avsnitt om en onanitävling är ju hur kul som helst. "No soup for you!"- ett annan genialisk replik.

2. Fraiser
Serien om två pretantiösa bröder. Ett av de roligaste avsnitten var när Fraiser pratade klingon eller när de Niles och Frasier tävlade om att bli ordförande i en snobbig vinklubb genom att genomgå vinblindtest.

3. West wing
Gryma skådisar (däribland Rob Lowe och Martin Sheen) och asbra thememusic.

4. Six feet under
Tydligen en väldigt bra serie om en begravningsbyrå.

Serier som har asbra themes

1. Falcon Crest

2. Dallas

3. Nord och Syd

4. Dynastin

5.Varuhuset

6. Panter tanter

7. Par i hjärter eller var det Par i brott


Så det var allt från mig idag. Hej svejs.

1 kommentar:

  1. Par i brott! Par i brott! Par i brott! Fan så bra den var =) ÄR! Men hur gick melodin? Minns inte alls..

    SvarSlet