tirsdag den 13. oktober 2009

13/10

En helt vanlig tisdag kan se ut så här för mig, i alla fall denna. Man har lektion i bar- och drinkteknik, idag stod sour- fizz- collins, margarita samt daiquiri (vanliga och frozen) drinkar på menyn. Alla i kursen får turas om att prova på olika varianter av dessa och även provsmaka några droppar. Efter att typ två timmar av väntande tills det blir ens egen tur att shaka, röra eller bygg drink börjar man bli lite less, men man hänger ändå kvar- det är trots allt en riktigt rolig kurs men en bra men smått småyr lärare =)

Efter detta skyndar jag mig hem att äta den klassiska studenträtten, spahetti och köttfärsås, smakar okej men man har juh som sagt ätit den förut! Småmätt tar man sin dator och överiga väska till skolan för att plugga, till minst sju har man intalat sig eftersom bibblan faktiskt har extra öppet idag. Jag stannar kvar i skolan till fyra men har ändå fått lite gjort.

Väl hemma börjar plugget igen, måste juh få klart det som påbörjades i skolan samt förberedning för redovisning med J och lärar J på torsdag. Allt detta får jag faktiskt klart.
-man känner sig lite stolt. Denna stolthet håller i sig i en sekund då man faktiskt inser att man ändå har sjuuuukt mycket att göra. Fram med böckerna igen och upp med ens worddokument, måste juh skriva rent det som skrevs idag! Kanske då kan jag känna mig lite nöjd trots att jag faktiskt kan börja råplugga alla drinkar som jag SKA kunna på hantverksprovet.

Så mat ja, har ingen inspiration och orkar inte gå till vår patetiska ICA utan hittade morötter och en halvmjuk potatis, så kvällens middag får bli rotfrukter i ugn och yoghurtsås med fransk örtkrydda i.

Imorn har jag inga lektioner eller mjo jag har icke obligatoriska lektioner med en fantastisk föreläsare, Tellis, men som sagt stressen över att ha alla examinationer samma vecka har börjat krypa sig på så jag får se om jag "unnar" mig en föreläsning vid ett. Ska försöka sova ut imorn då jag knappt kunde sova inatt.

På torsdag flyr jag, dator och pluggböcker fältet. Åker till Linkan för att träffa S och P. S och jag ska ha det som vi typ alltid har, vinkväll med någon billig mat och S och jag ska väl fira min födelsedag samt vår 2 årsdag.

Hoppas även på en superpluggspurt och att kanske båda två av mina PM blir klara ( I know just a pipedream!) så jag enbart kan koncentrera mig på Drinkkursen.

Imorn står PM i drinkkursen på schemat. Referenser måste hittas och punkter måste stolpas upp enligt FAMM:s alla regler.

Kvällen hoppas jag jag kan unna mig en film runt nio och kanske även lite popcorn, ville se film igår men kände mig inte värd det. Sorligt eller hur?!



Wish me luck!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar