søndag den 18. oktober 2009

göra massor

Det är massor av grejer som jag vill tillaga i veckan.

- Revbensspjäll med klassiska tillbehör
- Rostade rotfruktgrönsaker i ugn, bland annat rödbetor
- Kyckling, kanske en till gårdskyckling
-Lasagne
-biff bourguignon
-Något med lövbiff. Kanske en het lövbiffspasta????
- Någon annan gryta
-Goda potatisrätter

Så när ska jag hinna med detta men framförallt råd med detta. Svaret är: Det har jag inte! Alls!

Idag har jag käkat brunch på Pitchers med pojken. Det var okej och billigt. Framför allt kul var det att träffa min kära gamla nolla J och att bjöd på läsk och en skål med glass, chokladsås och frukt. Tack J!

Gick en sväng på staden. Köpe en enkel baströja på Monki för mina Monkipenar jag fått i present. Så 200 kr kvar där att handla för, känns inte helt fel. Köpte även nödvödiga grejer så som en ny borste och lypsyl.

Imorn blir det förhoppningsvis en sväng ned på staden, tänkte köpa en bit ost med mig hem från norins, min favorit ostaffär. En riktigt stark, stinkande dansk ost! Gottitt!
En tripp till Tornby och bolaget för inköp av någon rolig ölsort som nödvändigtvis inte finns i Hällefors. Tänker inte beställa något mer av dom, det tar juh sjuuuukt länge att få sin vara. Men de kanske kör på mottot "Den som väntar på något gott....".

Nu kokar potatisen för fullt och köttet ska stekas och sås ska göras av stekskyn, så hej då på er!

1 kommentar:

  1. Ha, ha Nimpa vad rolig du är=). Det är min underbara vän Camilla men visst finns det vissa likheter! Trodde du att du fått ungen på posten eller?! Receptet på kyckligen fanns ju under bilden, såg du inte det?
    Mmm, älskar såna ostar som stinker fotsvett! Tillbaka mot Hyttan igen alltså..
    Kramis!

    SvarSlet