tirsdag den 27. oktober 2009

damdidam

Ligger i sängen, har just skrivit klart metodavsnittet, i två olika PM, eller ja, jag anser det själv. Nu är det enda som fattas (ja, det är jag som anser det också) är min egna reflektion, som faktiskt är det svåraste trots att det bara handlar om ordbajs men det måste juh vara smart bajs.

Är mätt, gjorde en sötpotatissoppa med lök och chili i. Mixade den, hade i avokado och en klick lätt creme fraiche. Den var okej men inte WOW! Det som var WOW var svampmackan med massor av trattkantareller. Var ute en timma eller så idag här i berslagskogarna, skogen är full fortfarande med trattisar. Visst de ser lite ledsna ut och kanske inte smakar lika mycket som de där späda små svamparna men hey det är juh fan svamp från skogens egna skafferi. Hittade även en hand full med kantareller, känns bra. Så nu har jag sex påsar med svamp i frysen, varav två med kantareller.

Så alltså, nu ligger jag i sängen, är redan nu sjukt trött men jag har bestämt att jag ska unna mig en film ikväll. Rushmore av Wes Anderson går på ettan och film utan reklam, tjiho!!!
Har även en gryta som står och puttrar på spisen. Lite grykött,vitlök, lite steklök, stekta champisar, en halv buljongtärning och ned med halv flaska rödvin på det. Blir nog gott, hoppas jag. Ska äta den imorn tänkte jag tillsammans med ett glas rött. Det enda som grämmer mig är att jag glömde ha i stekt sidfläsk, det var juh typ därför jag köpte fläsket från första början för grytans skull. Jajaja, det får blir stekt fläsk med löksås någon dag och det är ju inte heller så äckligt.

Imorn föreläsning med drinkar och drinktilltug och på eftermiddagen blir det troligtvis champagneprovning i skolan.

Tjing tjing!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar