torsdag den 8. oktober 2009

ja ni vet, Torsdag i hyttan = bakis och skakis

Igår var det kul! Mycket kul! För att fira så hade jag en liten tjejmiddag. Jag bjöd på citron/vitlök/dragon kyckling i ugn (stod i ugnen drygt 2 h), en ljummen bulgursallad till samt en youghurtsås, fräscht och gott! Till dessert var det polkagrispannacotta, klassik creme brule´ och lakrits creme brulé- alla desserter blev helt okej. Självklart dracks det till denna tillställning, det var olika vita viner, mousserande och dessertvin och veteöl, så en bra blandning där. Vid kvart över elva begav vi oss the le pub, det var tydligen mycket folk vilket jag inte insåg. kvällen är lite difust, förutom att jag ringde till N (sorry!) och ville ha svar på en fråga om fotboll samt att jag pratade med pojkvännen om att jag ville ha en fet Big mac... annars så snacka jag mest med folk tror jag. Dansade gjorde jag inte för att musiken var skitdålig!

Efterfest blev det inte, jag landade i sängen runt halv två, klockan ringde vid kvart i nio och jag, lite dumt i efterhand, gick till min lektion. Där pratades sprit och likörer och även provades de båda. Det första vi började var vodka, sedan olika whiskeys och sist likörer. Jag tog inte mun utan det räckte med att lukta. Fast lite amaretti och kalhua slank ned, sliskgt is the shit!

Så nu ligger jag nedbäddad med popcornskålen brevid mig och en rad Will och Grace avsnitt uppsatta på playlisten. Men trots detta känner jag mig en aningens rastlös. Jag vill inte nödvändigtvis göra något men äsch jag vet inte. Jag är hungrig på allt, sugen på allt. Jag vill ha chips och dipp men nä, popcornen får nog ta och räcka!

2 kommentarer:

  1. Ha,ha, vilken kväll och vilken start på dagen! Underbart med en lektion om alkohol sådär dagen efter:). Du den där middagen du bjöd på lät inte helt fel.. Deserterna ser jag fram emot att få frossa i!! Tycker vi planerar den där trippen snart. Skulle passa bra i november. Hur ser det ut för dig? Har du övernattningsplats och för hur många?

    SvarSlet
  2. Tjipp och hej, november kan nog passa, prata ihop er om ett datum så kollar jag i min kalender. gärna efter den sjätte för då är alla mina kurser slut och jag kan bara lata mig typ.

    Sovplats humm, ja vi har ju ett rum som står ledigt men då blir sovplatsen på golvet om jag inte kan få tag i tältsängar.

    SvarSlet