fredag den 23. oktober 2009

Så här kan det vara.

Tisdag, förberedelser inför onsdagen, utgångkvällen här i Byn, jag och några tjejer ska till Ward för en liten tillställning och man får gärna ha med sig ett matbidrag. Då kan ett samtal låta såhär i Grythyttan; Person 1- Nä, jag orkar inte göra något, jag struntar i det. Person 2- Men jo kom igen, något litet kan du väl ta med? Person 1-Jo, vänta föresten, jag kan juh ta fram min egna gravade lax jag har i frysen.

Japp, först latheten hos hos Grythyttestudenter men vips man har juh nästan alltid något hemgjort bortglömt i frysen, som till exempel egen gravad lax. Slå en hovmästarsås så har man juh ett matbidrag. Så ser det väl ut hos dig med anatar jag?

Onsdagen var vi tjejer i alla fall hos Ward, som hade gjort det så mysigt, tända ljus, dekorationer på bordet, massor av plockmat från både henne och oss gäster. Mitt bidrag, jag gjorde franska sega maränger med citronchoklad rippel i, blev hyffsat nöjd med dem. Drycken flödade och vi blev sjukt mätta på allt gott. Vid elvatidenn drog vi till puben där det var fullt ös. Musiken var väl vilket nykter dag som helst urusel, eller i ett 90- tals tema. Vad sägs om klassiker som Ronny och Ragge, Rednex, det klassiska Greasemedleyt. Inte världens bästa musik men kul hade vi. Vid ett stänge Le Pub och det var dags för efterfest hos samma person som förfesten hade ägt rum.

Mycket roligt, vi dansade, åt och drack och det var knökfullt inne i hennes lilla etta. Vid två gick jag hem för jag hade juh faktiskt lektion vid tio- dit kom jag aldrig. Jag kom dit vid ett istället,mycket bättre.

Efter denna lektion gick jag hem gjorde helstekt kyckling i ugn med sås och gele´ till. Hyffsat got men inte en fullträff.
Klockan åtta lämnde min kära säng och till till Kattis för att parkera mig i hennes soffa. Med vinägerchips, vitlöksdipp och SATCHfilmen så blev min bakisdag komplett.

Nu ligger jag fortfarande i sängen, funderar på hur jag ska lägga upp dagen, vilket PM ska jag börja med att göra klart, hur ska jag lägga upp mitt tenta pluggande.

Ha en bra helg!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar