fredag den 2. oktober 2009

En magisk kväll leder till rastlöshet i Grythyttan

Rastlös i hyttan är ta mig fan den värsta av rastlösheter tror jag. Folk verkar gömma sig idag, ser inte eller hör inte en kotte i byn. Funderar att gå ut en sväng men göra vad egentligen, ta en tur till Guldkusten och titta på när höstsolen går ned??? Äsch det kommer inte bli något det vet jag, jag är föööör lat fast att det känns som jag har massor av överskottsenergi idag.

Igårkväll var det dags för årets Debutantmiddag som tvåorna ordnar för oss treor men framförallt ettorna. Och de hade gjort ett oerhört bra jobb! Temat var sagor och man fick kliva in i lite olika sagor, fick även se den spelande Näcken i skogen. Maten var okej och slutbetyget blir helt klart godkänt- asbra! Detta kommer jag minnas länge och det är lite synd att detta var sista gången man fick vara med om något liknande.

Nästa stora galej i Hyttis är Vinterfesten vilken jag faktiskt redan nu ser fram emot.
Ännu en stor fest men denna gång är det ettorna som ordnar den för de i tvåan, trean samt före detta studenter. Kommer förhoppningsvis bli grymt kul och även denna helt magisk fast med liiite mer flödande av drycker kanske. =)

Bahhhh, måste göra något men vad?!!

Imorn ska här i alla fall lagas stek, har ej bestämt om det ska bli porterstek eller slottstek. Men en sak är säkert, rödvin ska intas.

N.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar