mandag den 19. oktober 2009

dårå

Idag började dagen helt okej, sov ganska länge i en helt underbar säng med ett ännu underbarare täcke som Petter köpt till mig, tjiho!

Sedan skulle ja börja skriva lite mer på mitt PM men jag visste inte vad skulle skrivas så det blev inget. Klockan tolv kom Petter hem, han åt macka och jag åt nog bland de torftigaste luncherna på väldigt länge, bandspagehetti, ketchup, falukorv och frysta kokta görnsaker. Godare saker har man ju lätt ätit. Efter detta stack Petter till jobbet. Och jag bänka mig i soffan och laddade hem Brothers and sisters. Började se på detta då pappa ringde. Det var dags att byta till vinterdäck, sagt och gjort, tankade bilen med 200 kr (jävla bensinpriser som går upp!!!) och körde mot Sörping där vinterdäcken låg förvarade.

Efter detta ville mamma visa det nya Maxihuset som tydligen nu heter Ingelsta shopping- pinsamt värre. Såg inga nya butiker förutom att de gamla hade gjorts om till större. Okej det var någon ny sminkaffär som hette Mist och hade en hel del snygga grejer men eftersom jag alltid är trogen Make up store så köpte jag inget.

Innan Maxi (japp jag vägrar kalla det det nya namnet) köpte jag ost på Norins, band annat Hertig, skipper och en ost till mig själv ska med till hyttan. Åkte även till Systemet, köpte några nya öl som kommit in samt vit portvin, aldrig druckit det ska bli intressant.

Så nu sitter jag här hemma och önskar att Petter skulle ringa och säga att han fick gå tidigare, vilket aldrig komma hända.

Så imorn är det åter til Grythyttan med nya drinklektioner. Petter kommer med mig men han stannar bara över natten. Vi ska äta min födelsedagslunch på gästis och så blir det nog en och annan glasskula, såg att Neerings hade pepparkaksglassen nu, mums!

Puben onsdag, japp, dansa, japp, upp på lektion vid tio, kanske. =)

2 kommentarer: