lørdag den 5. september 2009

Bored

Lördag i hyttan. Dagen började vid tio då jag och några kompisar åkte ut för en svamptur. Hittade gott om svamp och även en del gula fina kantareller men inte så mycket som man hade hoppats. Men man får vara glad att det finns otroligt mycket trattkantareller! Nu finns det säkert 8 påsar i fysen som bara väntar på att ingå i någon maträtt. Men jag förstår. Jag läser på svampguiden.se och dess svamprapporter om folk som hittar 17 liter gula kantareller- vart fan går dom! Här får man vara glad om man hittar tio.

På mina svampar gjorde jag en svamppaj med trattisar och taggsvamp. Fyllningen god, pajdegen blev tyvärr mindre bra. Provade en ny sorts deg med mjöl och kesella, blev seg så nästa gång får man väl köra på hederlig pajdeg innehållande smör och mjöl.

----

Nu sitter jag här och slötittar på svt:s film. Verkar asdålig. Nä uttråkad är bara förnamnet. Puben är juh iofs öppen men gå dit själv är ganska uteslutet. Nä, det var bättre förr.

---
Annars händer det inte så mycket. Läser lite i mitt kompendium om "mat,kost och hälsa". Och om 1, 5 vecka ska PM 1 av 3 in. Men det ska nog bra, har redan lite aningar vad jag ska skriva om. Och när man väl har skissen klar går det ganska så snart.

Nu ska jag läsa lite mer i kompendiumet... tror jag.

Hej!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar