mandag den 28. september 2009

sitter i min säng

Hej! Här sitter jag i min säng, tv:n är på i bakgrunden och visar Idol. Det är inte så bra nu när alla auditions är slut men det var ändå det bästa av det sämsta typ. Annars så surfar jag mest runt på Internet. Kollar bloggar om mat på matforum, kollar kvällstidningarnas skvaller (har Anna Anka kommit med något nytt smart uttalande?), kollat både SVD och DN, på DN läste jag en intressant artikel om Peter Englund och Svenska Akademien. Även om jag inte bryr mig speciellt mycket så är jag faktiskt nyfiken på vem som kommer få Litteraturpriset i år. Kommer det bli en kvinna? Denna nyfikenhet är väl något som ligger kvar sedan mina Sekel glansdagar lr nåt.

---

Kom till Grythyttan runt tolvtiden. O körde oss upp. Trevlig resa som innebar skönsång från den körande. Japp, han har nog rätt, han borde vara med i Singing Bee, haha!
Väl uppe på skolan var jag tvungen att skriva ut mitt arbete om en måltid och sedan försöka komma på hur fasiken detta skulle redovisas. Men det gick inte okej, kanske lite för mycket skratt men folk verkade i alla fal uppskatta det jag hade att säga. Hoppas jag.

--

Hade ingen som helst mat hemma men hittade ett par potäter och fryst fläskkottlett. Så det blev en gammal klassiker som potatis, kött och brunsås, fan vad såsen blev gooood! Inte pjåkigt för något som mest har svamp i sitt matförråd. Imorn måste det bli en tur till Häll för att handla lite mat.

Nu ska jag bara fortsätta surfa runt och sedan kolla på något annat skit på tv:n. Kommer lägga mig tidigt för jag är jättetrött ikväll av någon anledning.

Chipp och Hej!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar