tirsdag den 22. september 2009

Sweinflu!!

Japp nu är det min tur. Jag har drabbats av en lätt touch av svininfluensa, kanske lite mer känd som "höstförkylning". I arla morgonstund väckte jag mig själv av en nasty nasty hosta och hostade upp lite lunga kändes det som. Damn! Och jag som lämnade hela mitt medicinkit i Hyttan. I kittet fanns härliga droger som Strepsil, nässpray och den mäktiga brustabletten enchinagard. Så nu får jag bara härda ut, dricka te och ligga i soffan. Livet kan juh vara värre men nu känns det kört.

Denna vecka hade jag planerat att skriva snabbt klart på mitt PM2, träffa killarna torsdag och träffa min söta I i Norpan på lördag. Så massor av vätska och sömn ska bli receptet som får mig att frisk och kry!

Ligger i soffan och väntar på Grey´s, gamla avsnitt men ändå bra. Denny är juh tillbaks. Funderar också lite på vad som jag ska äta idag. Det lutar åt snabbmackaroner och falukorv. Säkert ett år sedan minst som jag tillagade falukorv, får se hur det smakar. Har faktiskt provat att köpa en falukorv från Lidl. Japp ni såg rätt, Lidl. Alla de matbloggar som jag läser har lovordart denna korv så vi får se om den håller som de lovar. Och om det är grymt äcklig kommer jag troligtvis inte känna det för smak och lukt är lite minimerat i skrivandets stund. Varför? Jag är sjuuuuuk!

Nimmi.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar