torsdag den 3. september 2009

Torsdag i Grythyttan....

Torsdagar verkar alltid av någon konstig anledning betyda regn. Om det inte regnar så är allting gråmulet och tråkigt. Och av någon konstig anledningen är gråmulet också färgen på allas humör här i Hyttan. Kan detta bero på att merparten av de flesta studenter i Grythyttan idag har fått en släng sjukdomen "bakis"...

Japp onsdagar i Grythyttan är Pubkvällar och nu när nolle-p är full igång så skruvas stämningen upp en notch eller två. Och igår var inget undantag. Kvällen började med en kall, mycket god öl hos M. Därefter begav jag mig tillsammans med min BiB och tjejerna till Pubens baksida för att kolla in en station på nollornas elaka runda. Under tittandes gång blev det korvgrillning och jävligt mycket snack och rödvinsdrickande. Men kul var det.

Därefter hägrade dansgolvet och vad jag dansade, tror jag. Måste jag ha gjort för idag har jag träningsvärk.

---

Idag började min första kurs på detta sista år i Hyttan! Den handlar om måltiden i samhället. Verkar helt okej och har redan funderingar kring vad jag ska skriva i mitt sista PM.

Annars så hade dagen som sagt gått i ett grått tecken och hur ska detta botas. Jo med vampyrer. Eller ja vampyrserien- True Blood. Som alla sa "efter tre avsnitt är du fast" och mycket riktigt- jag är fast! Säger då det " Hello Mr. Bill Compton!"- hottie! ( = hotting på ren svenska!)
Vampyrer har jag alltid haft en kärlek till och allt började dåjag läste Anne Rice bok Lestat och sedan såg En vampyrs bekännelse. Vampyrer i serier och film är mumselicous!

Nu ska jag leta reda på ett recept på kyckling, måste juh äta något idag!

Tack för mig, för idag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar