søndag den 27. september 2009

Gamla människor och mycket mer

Hej! Nu är jag nästan frisk, lite efterhostningar men så gått som. Hatar att vara sjuk och ynklig.

Idag åkte jag och P en tripp till Norrköping för att äta helgplanka på Bacchus. En ganska tråkig restaurang men ville ändå pröva plankan igen då det säkerligen var sex år sen sist. Och den var god! Men iaf, just denna söndag var medelåldern typ 70 år och deras vapen var rulatorer, en servitris tappade nästan tallrikarna för hon snavade på en rulator. Vid ett bord satt tio damer och en halvt död dam och kacklade men inte om trevliga saker utan saker som vilka krämpor de hade, att Gunnar föll ihop och dog av en stroke och andra roligheter som dessa. Vad är det med gamla människor, slutar de hitta glädjande saker att diskutera och det enda de kan berätta om är hur dåligt de mår. Då vet ni det, när ni börjar prata om dessa saker, japp då är graven nästa stopp!


Vad har hänt annars, lönen har kommit, känner mig helt okej med den. Det enda jag köpt är en till klänning. En klänning som jag nu döpt till "födelsedagsklänningen".
Jag också gått på stan och försökt hitta ett alternativ till debutant men jag hittar inget. De klänningar som finns är ofta i bomull och skriker mys-höstklänning. Så min klänning som hänger i våran "walk-in- closet" på sjögatan får duga bra på torsdag.

Har även sett det nya grey´s avsnittet som kommer sändas i sverige på onsdag. Och jag måste erkänna, det var inte så bra. Jag grät inte ens, jo föresten en gång i slutet. Nä grey´s går på sparlåga. Den bästa säsongen av denna serie kommer nog alltid vara säsong 2, den med Denny dies och The bomb in human (japp jag döpte dom nyss till detta =))

Och en annat sidospår på detta blogginlägg. Jag skulle just gå ned för trappen i huset där P bor, en kille skulle in men istället för att gå in väntar han tills jag kommit ned för trappen och håller upp dörren. Sååå trevligt alltså. Jag sa "tack så mycket" och han sa " var så god". Det finns föööör få gentlemen kvar i denna värld alltså. Mer Mr. Darcy´s säger jag!

Så nu sitter jag och väntar på "ensam mamma söker", ja jag vet, jävligt jävligt patetiskt. Men va fan, jag såg första avsnittet och nu måste man juh se klart det. Det är juh faktiskt en man från Norrk. kvar och man måste juh vara lokalpatriotisk när man kan, för IFK Norrköping är juh inget att ha! BUUU!

Imorn åks det upp till Hyttan. Redovisning, Debutant, kursintro. och födelsedag nr 26 väntar. Inte så jobbigt då att åka upp.

Kram på er!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar